Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć)
Zawartość strony (spis treści)
- 1 Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć)
- 2 Kampania SEO – czym jest? Definicja.
- 3 Słowa Kluczowe – szukaj tylko tych odpowiednich
- 4 Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner.
- 5 Płatne Narzędzia SEO Do Analizy Słów Kluczowych
- 6 Content Gap i Keyword Gap, Czyli Analiza Konkurencji.
- 7 Po Stworzeniu Listy Wybierz Najlepsze Słowa Do Kampanii
- 8 Publikuj Treść wysokiej jakości
- 9 Pozycjonowanie Na Stronie – Optymalizacja SEO On Site
- 10 Wzmianki Brandowe i Budowanie Linków Zewnętrznych
- 11 Jak Sprawdzać Wyniki Kampanii SEO
- 12 Zaawansowane Przykłady i Metody Na Wzrost Widoczności Domeny z Kampanii SEO
- 13 Podsumowanie
W tym wpisie zobaczysz jak działa kampania SEO i jak możesz ją stworzyć.
Dodatkowo poznasz różnice pomiędzy kampaniami SEO a SEM i jak mogą wzajemnie siebie uzupełniać.
Zaczynajmy!
Kampania SEO – czym jest? Definicja.
Kampania SEO definicja: to działania z dziedziny pozycjonowania które mają pomoc Twojej stornie być lepiej widocznej w wyszukiwarkach internetowych, jak np Google.
Kampania SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji witryny internetowej w celu poprawy jej widoczności i pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego. Aby przeprowadzić kampanię SEO, należy przeprowadzić dokładną analizę witryny i jej otoczenia, w tym konkurencji, słów kluczowych i trendy wyszukiwania.
Kampania SEO może obejmować szereg działań, takich jak:
- optymalizacja treści witryny pod kątem wybranych słów kluczowych
- tworzenie wartościowych i unikalnych treści, które przyciągną ruch organiczny na stronę
- analiza linków wchodzących i wychodzących ze strony i ich jakościowa ocena
- wdrażanie strategii link buildingu, która ma na celu zwiększenie liczby linków prowadzących do strony
- wdrożenie strategii marketingu treści, aby przyciągnąć użytkowników i zachęcić ich do dzielenia się treściami ze swoimi znajomymi i obserwującymi
- wdrożenie strategii lokalnego SEO, jeśli witryna ma charakter lokalny i skierowana jest do użytkowników z określonego regionu.
Kampania SEO jest procesem ciągłym i wymaga regularnej optymalizacji i dostosowywania działań do zmieniających się trendów i wymagań wyszukiwarek. Dobrze przeprowadzona kampania SEO może znacznie poprawić widoczność i pozycję strony w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch organiczny i wzrost liczby konwersji.
Główne elementy kampanii SEO to wyszukiwanie słów kluczowych, publikowanie treści i tworzenie linków zwrotnych.
Uwaga! jeśli chcesz dostawać gorące i przydatne informacje tak jak ten wpis „Kampania SEO -co to jest? (jak ją stworzyć)”, to zapisz się na newsletter poniżej (tak, jest całkowicie ZA DARMO):
Słowa Kluczowe – szukaj tylko tych odpowiednich
Słowa kluczowe to podstawa jeśli chodzi o plan contentowy.
Ważne jest aby podzielić proces ich wyszukiwania na różne etapy świadomości na jakich są przyszli klienci Twojej firmy.
Wyróżniamy 4 rodzaje słów kluczowych i zapytań wpisywanych przez użytkowników:
- Nawigacyjny
- Informacyjny
- Transakcyjny
- Komercyjny
Inne słowa kluczowe służą do zdobywania informacji i inne frazy wpisywane są kiedy ktoś jest już gotowy do zakupu.
Aby dobrze wykonać ten etap podczas tworzenia kampanii SEO musisz użyć odpowiednich narzędzi.
Oto kilka, które polecam sprawdzić:
Pierwsze narzędzie jest prosto od Google.
Planer Słów Kluczowych Google Keyword Planner.
Google keyword planner, czyli GKP.
O ile GKP nie pokazuje wiele słów kluczowych, to jakość danych jakie nam oferuje jest bardzo wysoka, ponieważ są to dane prosto od Google.
W dodatku podaje szacunkowe stawki za kliknięcie CPC, co jest pomocne jeśli interesuje Ciebie także kampania Google SEM:
Wystarczy, że wpiszesz interesującą Ciebie frazę.
Płatne Narzędzia SEO Do Analizy Słów Kluczowych
Takich narzędzi jest bardzo dużo. Wiele z nich potrafi grupować słowa kluczowe w klastry tematyczne, abyś nie tworzył wpisów na podobne frazy.
Content Gap i Keyword Gap, Czyli Analiza Konkurencji.
Każde z narzędzi posiada podobne funkcjonalności, tylko inaczej się one nazywają.
Mianowicie, chodzi o to, że wpisujesz link do swojej domeny i do stron konkurencji, a narzędzie do SEO, po chwili pokaże Tobie na jakie frazy widoczne są ich strony, a Twoja nie.
Na tej samej zasadzie możesz też porównywać profile linkowania:
Po Stworzeniu Listy Wybierz Najlepsze Słowa Do Kampanii
Jeśli zlekceważysz ten krok to Twoja Kampania SEO może skończyć się niepowodzeniem.
Więc na co trzeba zwracać uwagę?
1.Wysoka Liczba Wyszukiwań.
To ile osób szuka danego wyrażenia także ma znaczenie. Jeśli będziesz tworzyć treści na stronie pod słowa kluczowe które mają 10 wyszukań w miesiącu to nawet będąc z top5 na pierwszej stronie, może kliknie 1 osoba.
Ale jak fraza będzie mieć np. 300 w miesiącu, to na Twoją stronę może wejść nie 1, a 100.
Popularność i zainteresowanie polecam sprawdzać w Google Trends.
2.Niska Konkurencyjność Fraz.
To jest bardzo ważne jeśli masz nową domenę, bez mocnych linków i autorytetu tematycznego.
Z góry odradzam narzędzia, które podają metryki dla trudności słów, jak keyword difficulty i inne.
Najlepszym sposobem jest wpisanie w SERP danej frazy i manualna weryfikacja, jakie domeny się pojawiają.
Jeśli są to mocne witryny to raczej odpuść, dopóki nie wzmocnisz swojej.
Idealnie byłoby zobaczyć social media, blogi, lub małe ecommerce.
3.Pisz Pod Zamiar Wyszukiwania użytkownika.
Celem Google jest pokazywania jak najlepszych wyników swoim użytkownikom.
Dlatego teksty SEO muszą być zgodne z tym czego szukają.
Jest to podstawa działania RankBrain.
Algorytm Google weryfikuje, czy Twoja treść wystarcza użytkownikowi, czy jednak dalej szuka na innych stronach.
Publikuj Treść wysokiej jakości
Jeśli masz już wybrane najlepsze słowa kluczowe z niską konkurencją i dużą liczbą wyszukań w miesiącu to pora iść dalej.
Kampania SEO dzieli się na kilka etapów, i zaczynamy od marketingu treści.
Jak to zrobić?
1.Przyjazny Design (UX) Poprzez Treści Wizualne i Multimedia.
Treści wizualne mogą być świetnym sposobem na pozyskanie większej liczby udostępnień w mediach społecznościowych i linków zwrotnych.
Dodatkowo na podstawie wielu badań wywnioskować można, że jeśli kampania SEO i wpisy dostają oryginalne zdjęcia, to mają lepsze pozycje w Google.
Z przeprowadzonych testów dla kilku domen widać to jak na dłoni:
Więc twórz content wizualny samodzielnie, bez stockowych materiałów.
2.Publikuj Tak Aby Być Uznanym Za Autorytet.
W znanym badaniu BuzzSumo na ponad 100 milionach artykułów, autorom udało się dojść do bardzo ciekawych wniosków.
Po pierwsze, większość treści otrzymuje „zero” linków lub udostępnień w social mediach. Czyli nikt do nich nie linkuje, ani nie udostępnia.
Po drugie, „autorytatywne” treści świetnie nadają się do budowania linków.
I teraz kluczowe pytanie…
Czym więc są treści „autorytatywne”?
To treść, która:
- Wnosi do tematyki w branży coś zupełnie nowego
- Nie jest informacją powielaną, tylko jest oryginalna
- Jest napisana przez prawdziwego eksperta
Jak widać autor ma wpływ na SEO:
3.Pisz Długie Artykuły.
Długie publikacje zawsze wypadają lepiej w Google niż te krótsze.
Dzieje się tak z wielu powodów.
Po pierwsze, lepiej pokrywasz daną tematykę.
Po drugie, dodajesz więcej synonimów i słów powiązanych tematycznie, więc Google traktuje Twój wpis jako lepszy jakościowo.
Twoim celem jest opisanie całego tematu na jednej stronie.
Pozycjonowanie Na Stronie – Optymalizacja SEO On Site
Skoro masz już przygotowane treści pod dane frazy kluczowe, to nadszedł czas, aby te treści zoptymalizować.
Jest to kolejny niezbędny krok, aby kampania SEO przyniosła jak najlepsze rezultaty.
Więc pamiętaj, aby:
1.Dodaj Słowo Kluczowe Na Początku Treści.
Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku tagu tytułu, w nagłówku h1 i pierwszych 100 słowach tekstu.
Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku w kodzie strony internetowej.
2.Twórz Adresy Friendly URL Z Frazą Kluczową.
Krótkie adresy url mają z reguły lepsze pozycje niż długie.
W dodatku, jeśli dodasz do nich słowo kluczowe, uzyskasz jeszcze lepszy efekt.
Jeśli więc używasz wordpress to zmień sposób wyświetlania bezpośrednich odnośników w ustawieniach.
3.Dodaj Synonimy, LSI i Powiązane Słowa Kluczowe.
Te dodatkowe terminy informują Google, że lepiej opisujesz dany temat.
W rzeczywistości Google stwierdza, że używa „słów często występujących razem”, aby zrozumieć główny temat artykułu:
4. Linkowanie Wewnętrzne.
Teraz nadszedł czas na linki wewnętrzne.
W szczególności powinieneś:
- Dodać linki z innych stron do nowego wpisu
- Dodać link z nowego posta do innych stron w Twojej witrynie
To wewnętrzne linkowanie pomaga Google znaleźć i zindeksować wszystkie Twoje strony.
Za pomocą linków możesz także sterować autorytetem, tzw. „link juice”, co pomaga wszystkim Twoim stronom w lepszej pozycji.
Wzmianki Brandowe i Budowanie Linków Zewnętrznych
Kampania SEO doskonale wpływa na budowanie brandu, co w długoterminowej perspektywie wpływa na większe konwersje i marketingowy sukces.
Bardzo dobrze robi się to za pomocą zwiększania wyświetleń i widoczności.
Najprościej możesz to osiągnąć poprzez link building (ale jeśli masz dobry content -patrz poprzednie kroki!).
To dlatego, że linki cały czas są jedną z najważniejszych części algorytmu.
W tym kroku pokażę Ci, kilka sposobów jak budować wysokiej jakości linki zwrotne.
1. Email Outreach.
Email outreach działa najlepiej z techniką broken link building.
Czyli najpierw musisz znaleźć niedziałające linki na czyjejś stronie.
1.Zainstaluj rozszerzenie w przeglądarce do sprawdzania niedziałających linków.
Możesz też użyć narzędzie SEO, które ma opcję wyszukiwania 404. Np SemRush, lub Ahrefs:
Jeśli znajdziesz już takie niedziałające linki 404 to napisz email do właściciela witryny i zaoferuj, żeby w zamian zepsutego URL wstawił Twój do podobnego tematycznie wpisu.
2.Wpisy Gościnne.
Publikowanie gościnne jest to cały czas solidna strategia służąca do budowania linków.
W szczególności, aby jak najlepiej wykorzystać wpisy na innych portalach, postępuj zgodnie z tymi prostymi zasadami:
Zasada nr 1: Nie używaj tekstu kotwicy w dopasowaniu ścisłym (exact match anchor text).
Google nie chce, aby linki z postów gościnnych napakowane były słowami kluczowymi w tekście kotwicy w dopasowaniu ścisłym.
Zasada 2, to: publikuj tylko na stronach o podobnej tematyce.
Nie buduj takich linków na siłę, bo przed tym także ostrzega Google.
Więc aby nie szkodzić swojej kampanii SEO, szukaj tematycznie powiązanych portali do publikowania.
Dla przykładu, jeśli masz e-commerce z ubraniami, to nie szukaj linków na portalach fit.
Jak Sprawdzać Wyniki Kampanii SEO
Jedne z najlepszych narzędzi, aby weryfikować czy kampania SEO daje rezultaty są:
- Google Search Console
- Google Analytics
Zacznijmy od GA.
1.W Google Analytics Śledź Źródła Ruchu i Ruch Organiczny.
Twoja kampania SEO może dawać wspaniałe rezultaty, jeśli tylko zastosujesz się do wszystkich wskazówek w tym tekście.
Tylko pamiętaj, że kampania SEO i pozycjonowanie nie daje rezultatów w kilka dni.
Jest to proces, a wyniki mierzy się na przestrzeni kilku tygodni.
2.Śledź Zmiany Pozycji Na Wybrane Słowa Kluczowe i Frazy.
Najpierw polecam zacząć od raportu „skuteczność w wynikach wyszukiwania”.
Raport „Skuteczność w wynikach wyszukiwania” pokazuje Tobie jak wygląda performance dla Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Możesz sprawdzić kilka ważnych informacji pod SEO, m.in.:
- liczbę kliknięć
- organiczny średni CTR
- liczbę wyświetleń
- średnią pozycję
Zaawansowane Przykłady i Metody Na Wzrost Widoczności Domeny z Kampanii SEO
Jedną z podstawowych kwestii, które należy zrobić to audyt witryny.
Bez tego kampania SEO nie ma sensu.
1.Optymalizuj Pod Algorytm RankBrain.
Mówimy o:
Dla Google kiedy ludzie częściej klikają w Twoje treści, odwiedzają więcej stron w witrynie i spędzają w niej więcej czasu w porównaniu do domen konkurencji- jest to jasny sygnał, że spełniasz intencje wyszukiwania (search intent).
Na podstawie powyższego, algorytm może mieć pewność, że content jest na tyle dobry, aby pokazywać go wyżej w wynikach organicznych.
Więc pamiętaj, że Google bada interakcje i nie wystarczy już upychanie słów kluczowych:
Jednym z najgorszych wskaźników jest pogosticking.
To sytuacja kiedy ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową, a następnie po chwili klika wstecz i ją opuszcza, szukając dalej odpowiedzi na swoje pytanie.
Dlatego ważne jest, aby Twoja strona spełniała „Intencje użytkownika”.
Innymi słowy:
Czy Twoje treści dają wyszukującym to, czego szukają?
2.Kasowanie Niepotrzebnych Treści.
Sporo witryn posiada masę niepotrzebnych treści, które tylko „zabierają” link juice.
Z tego powodu musisz je wykasować, albo przynajmniej dać tag noindex.
Podsumowanie
Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:
Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?
A może masz jakieś pytanie.
Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.