Ahrefs -co to jest? (przewodnik i narzędzie SEO)


site audit ahrefs semrush

Czym jest Ahrefs?

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO, które umożliwia analizę witryny internetowej pod kątem licznych czynników wpływających na jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

Ahrefs oferuje wiele funkcjonalności, w tym:

  • Analiza linków zwrotnych (backlinków) – Ahrefs umożliwia sprawdzenie, ile i jakie strony linkują do naszej witryny, jakie słowa kluczowe są używane w anchor textach, a także ile wartościowe są te linki.
  • Analiza słów kluczowych – Ahrefs pozwala na analizę słów kluczowych, na które dana witryna jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania, a także umożliwia znalezienie nowych słów kluczowych, na które warto się skupić.
  • Badanie konkurencji – Narzędzie pozwala na śledzenie działań konkurencji, sprawdzanie, jakie słowa kluczowe pozycjonują ich strony, a także analizowanie ich linków zwrotnych i innych czynników wpływających na ich pozycję w wyszukiwarkach.
  • Analiza treści – Ahrefs pozwala na sprawdzenie, jakie treści są najbardziej popularne w danym temacie, a także na analizowanie swoich publikacji pod kątem ich popularności i jakości.

Ahrefs jest narzędziem płatnym, ale oferuje wiele cennych informacji, które mogą pomóc w poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu jej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Ahrefs to narzędzie SEO, które posiada kilka funkcjonalności.

Pozycjonowanie filmów i YouTube SEO

Używany jest głównie do analizy profilu linków witryny konkurencji, rankingu słów kluczowych, keyword gap i audytu SEO. Możesz także użyć Ahrefs do badania słów kluczowych nie tylko dla Google, ale innych wyszukiwarek np. YouTube i Amazon.

Przy okazji, jeśli chcesz dostawać gorące i przydatne informacje tak jak ten wpis „Ahrefs -co to jest? (przewodnik i narzędzie SEO)”, to zapisz się na newsletter poniżej (tak, jest całkowicie ZA DARMO):

Czy Ahrefs jest darmowy?

Ahrefs nie jest narzędziem darmowym. Aby skorzystać z narzędzi Ahrefs, należy wykupić jeden z kilku planów abonamentowych.

Jednakże, Ahrefs oferuje ograniczoną wersję darmową, która umożliwia skorzystanie z niektórych funkcji narzędzia, ale tylko w ograniczonym zakresie. Ograniczenia obejmują np. liczbę zapytań dziennie, brak możliwości pobierania pełnych raportów, czy ograniczenia w dostępnych funkcjonalnościach.

Jeśli chcesz wykorzystać pełne możliwości Ahrefs, musisz wykupić jeden z planów abonamentowych, które różnią się ceną, dostępnymi funkcjami i limitem zapytań. Warto jednak zaznaczyć, że narzędzie to jest często używane przez profesjonalistów zajmujących się marketingiem internetowym i SEO ze względu na swoją dokładność i szeroki zakres funkcjonalności.

Znajdziesz je na dole na ich stronie głównej.

darmowe narzędzia seo ahrefs

Ile kosztuje Ahrefs?

Cena Ahrefs zależy od tego jaki plan wybierasz i ile kredytów.

Przy płatności za rok z góry, wersja Lite to cena 83$, przy płatności miesięcznej 99$.

Cennik Ahrefs wygląda tak:

cennik ahrefs ile kosztuje
  • lite 83$
  • standard 166$
  • Advanced 333$
  • Enterprise 833$

Ahrefs nie oferuje darmowego okresu próbnego (free trial).

Słownik Zwrotów W Ahrefs

Każdy program do SEO posiada swoje zwroty i terminy, jak np. Majestic posiada CF (citation flow), TF (trust flow), a Ahrefs UR i DR.

Pełna lista:

Kotwice (Anchors): ranking najczęściej używanych tekstów kotwicy w profilu linków witryny.

Ocena URL (UR – URL rating): Sprawdzany tutaj jest autorytet linków (link authority), który ma strona internetowa. Oblicza się ją jako kombinację ilości i jakości wszystkich linków zwrotnych, które prowadzą do tej strony.

Ocena domeny (DR – Domain Rating): Ocena adresów URL stosowana w całej witrynie .

Referring Domains RD: Liczba różnych unikalnych domen, czyli stron internetowych, które prowadzą do witryny. Duża liczba domen i linków odsyłających koreluje z wyższymi pozycjami w Google.

wpływ domain authority na pozycję w SERP
wpływ domain authority na pozycję w SERP

Ahrefs Rank: ranking profilu linków witryny. Podobnie jak w przypadku rankingu Alexa.

CTLD: podział linków witryny według domeny najwyższego poziomu (.pl, .eu, .de, com itp.)

Rankuje także dla (Also rank for): Są to słowa kluczowe, dla których witryna także zajmuje miejsce w rankingu Google, np. jeśli zrobisz dobry wpis na temat „pozycjonowanie„, to możesz także rankować dla co to jest pozycjonowanie”, albo „pozycjonowanie definicja”.

Temat nadrzędny (parent topic): ogólny temat, do którego należy słowo kluczowe, tzw. klaster tematyczny, lub pillar page. Przykładowo „audyt SEO” należy do ogólnej kategorii „SEO”.

Trudność słowa kluczowego (keyword difficulty): jak trudno, lub łatwo będzie w przyszłości to, aby pojawić się na pierwszej stronie Google dla tej konkretnej frazy kluczowej.

Potencjał ruchu (traffic potential): ilość ruchu, który możesz mieć z Google, jeśli będziesz pierwszy na dane słowo kluczowe.

Ahrefs Backlink Checker

Ahrefs Backlink Checker to funkcja narzędzia Ahrefs, która umożliwia sprawdzenie ilości i jakości linków zwrotnych (backlinków) prowadzących do witryny internetowej.

Ahrefs Backlink Checker oferuje wiele cennych informacji, w tym:

  • Ilość linków zwrotnych – narzędzie umożliwia sprawdzenie, ile linków prowadzi do danej strony internetowej.
  • Jakość linków – narzędzie analizuje jakość linków zwrotnych, biorąc pod uwagę ich wartość i autorytet witryny, która dany link prowadzi do naszej strony.
  • Anchor text – narzędzie pozwala na sprawdzenie, jakie słowa kluczowe są używane w anchor textach prowadzących do naszej strony, co jest istotne dla pozycjonowania w wynikach wyszukiwania.
  • Profil linków – narzędzie umożliwia analizę profilu linków zwrotnych, co pozwala na zidentyfikowanie słabych punktów i możliwości poprawy pozycjonowania.

Ahrefs Backlink Checker oferuje również wiele innych funkcjonalności, takich jak śledzenie linków zwrotnych konkurencji, analiza trendów w linkowaniu, a także raportowanie zmian w profilu linków zwrotnych.

Dzięki Ahrefs Backlink Checker możesz sprawdzić, jakie linki prowadzą do Twojej strony, jakie słowa kluczowe są używane w anchor textach,

Oto przykładowy pulpit konkurenta, czyli semrush.

Backlinki semrush
Backlinki semrush

W Ahrefs możesz sprawdzać różne metryki jeśli chodzi o linki, np.:

  • redirect
  • dofollow
  • educational
  • governmental
  • ugc
  • nofollow
  • content
  • sponsored
  • with redirect chain
  • canonical
  • withouth redirect chain
rodzaje linków ahrefs

Proces link building został szczegółowo opisany w tym wpisie.

W czym może pomóc Ci analiza linków?

  • Możesz znaleźć domeny, które linkują do Twoich konkurentów i spróbować zamieścić też tam link do siebie.
  • Z ich profilu linkowania możesz wydedukować jak wygląda ich strategia linkowania.
    • email outreach
    • czy używają postów gościnnych
    • web 2.0 i parasite
    • broken link building
    • PBN

Backlink Gap (link intersect)

Backlink Gap link intersect

Backlink Gap (link intersect) to narzędzie dostępne w ahrefs, które pozwala porównać listę linków prowadzących do kilku stron internetowych w celu zidentyfikowania wspólnych i unikalnych linków. Dzięki temu możesz zidentyfikować luki w swojej strategii link buildingu i poznać strony, na których warto umieścić linki, aby poprawić pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Funkcjonalność ta umożliwia porównanie aż pięciu różnych domen naraz. Wystarczy wprowadzić adresy URL witryn, które chcesz porównać, a ahrefs przedstawi listę witryn, które linkują do tych stron. Następnie narzędzie automatycznie wyświetli raport z linkami, które łączą się z jedną lub więcej witrynami, a także te, które łączą się tylko z jedną z wybranych stron. Dzięki temu można określić, jakie strony mają wspólne linki i na których stronach brakuje linków, a które mogą przynieść dodatkowy ruch i wzmocnić pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Narzędzie Backlink Gap jest niezwykle przydatne dla osób, które zajmują się SEO i chcą poprawić widoczność swoich stron internetowych. Dzięki niemu można poznać swoją konkurencję, zidentyfikować sposoby, w jakie oni pozyskują linki i wykorzystać te informacje do opracowania własnej strategii link buildingu.

badanie profilu linków konkurencji

Best By Links (najlepsze według linków)

pillar page link juice

Best By Links (najlepsze według linków) – funkcja w ahrefs, która pozwala na znalezienie najlepszych stron na podstawie liczby i jakości linków prowadzących do nich. Użytkownik może wybierać spośród różnych filtrów i kategorii, takich jak państwo, typ linków, brak nofollow, itp.

New/Lost Backlinks

New/Lost Backlinks – funkcja umożliwiająca monitorowanie nowych i utraconych linków prowadzących do strony internetowej w czasie rzeczywistym. Użytkownik może śledzić zmiany w profilu linków swojej strony, monitorować konkurencję i reagować na ewentualne straty linków.

Jak szukać słów kluczowych za pomocą keywords explorer?

keyword difficulty trudność słowa kluczowego

Jak szukać słów kluczowych za pomocą Keywords Explorer? – Keywords Explorer to narzędzie ahrefs służące do badania i analizy słów kluczowych. Użytkownik może wprowadzić słowo kluczowe lub frazę, aby poznać ich popularność, poziom trudności, sugerowane zapytania i wiele innych informacji. Użytkownik może również stosować filtry, aby zoptymalizować swoje badania.

Pozycjonowanie filmów i YouTube SEO

Dodatkowo eksplorer słów kluczowych daje więcej sugestii niż GKP (Google Keyword Planner).

przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO
przykłady wyszukiwania w planerze słów kluczowych Google dla frazy SEO

Propozycje słów kluczowych

Propozycje słów kluczowych – funkcja w Keywords Explorer, która pozwala na znalezienie sugestii dotyczących słów kluczowych, które mogą być przydatne dla SEO. Propozycje są wygenerowane na podstawie wprowadzonej frazy i uwzględniają różne parametry, takie jak średnia liczba wyszukiwań, poziom trudności, itp.

Jest to bardzo dobre dla SEO, ponieważ możesz zachować semantykę, a z pytań stworzyć oddzielne paragrafy w tekście.

SERP overview

SERP overview – funkcja ahrefs, która umożliwia użytkownikom zobaczenie podglądu wyników wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego lub frazy. Pozwala to na analizę konkurencji i znalezienie sposobów na poprawę pozycjonowania swojej strony internetowej.

Organiczne Słowa Kluczowe, Ruch Organiczny i Wartość Ruchu

Organiczne Słowa Kluczowe, Ruch Organiczny i Wartość Ruchu – funkcja ahrefs, która umożliwia monitorowanie ruchu organicznego strony internetowej, określenie słów kluczowych, dla których witryna jest widoczna w wynikach wyszukiwania, oraz wartości ruchu generowanego przez poszczególne słowa kluczowe.

Tak wyglądają te funkcje:

Organiczne Słowa Kluczowe, Ruch Organiczny i Wartość Ruchu

Organiczne Słowa Kluczowe (organic keywords).

W tej sekcji możesz zobaczyć na jakie słowa kluczowe jest widoczna domena. Zaoszczędza to masę czasu. Wpisz witrynę konkurencji i sprawdź z jakich fraz mają największy ruch.

Ruch Organiczny (organic traffic).

Jest to suma ruchu ze wszystkich słów kluczowych na jakie widoczna jest domena.

Wartość Ruchu (traffic value).

Jest to ekwiwalent Google Ads (adwords), czyli tyle trzeba by zapłacić za reklamę, żeby zdobyć miesięczny ekwiwalent ruchu.

Dlatego w SEO ważne jest też aby targetować słowa kluczowe które mają wysoki CPC, to oznacza że są to najczęściej frazy z wysoką intencją transakcyjną (dlatego kliknięcia są drogie).

Dla przykładu, my w 11 miesięcy osiągnęliśmy kiedyś wartość prawie 350.000 zł miesięcznie!

Czy-warto-inwestowac-w-seo-dlaczego-pozycjonowanie-sie-oplaca

Content Explorer

Content Explorer – narzędzie ahrefs służące do wyszukiwania treści w Internecie na podstawie wybranych fraz kluczowych lub tematów. Użytkownik może filtrować wyniki według różnych kategorii, takich jak data publikacji, liczba linków, liczba udostępnień w mediach społecznościowych itp.

Działa to trochę na zasadzie BuzzSumo.

buzz sumo content ideas generator

Keyword Gap i Competing Domains

Keyword Gap i Competing Domains – funkcje ahrefs, które pozwalają na porównanie słów kluczowych i konkurencji. Keyword Gap umożliwia porównanie słów kluczowych, dla których witryna użytkownika jest widoczna w wynikach wyszukiwania.

Audyt Strony (Site Audit)

Audyt Strony (Site Audit) – funkcja w ahrefs, która pozwala na wykonanie kompleksowej analizy technicznej strony internetowej, w celu znalezienia potencjalnych błędów i problemów, które mogą wpływać na jej pozycjonowanie. Site Audit sprawdza takie elementy, jak indeksowalność, prędkość ładowania strony, błędy 404, problemy z optymalizacją tagów, problemy z treścią i wiele innych.

site audit ahrefs semrush

Jest to w zasadzie „uboższa” wersja Screaming Frog.

screaming frog crawler
screaming frog crawler

Broken Links

broken link building 404

Broken Links – funkcja ahrefs, która pozwala na znalezienie linków na stronie internetowej, które prowadzą do nieistniejących już stron lub plików (błędy 404). Wszystkie takie linki są uznawane za błędy, które mogą wpłynąć na jakość użytkowania strony i pozycjonowanie. Funkcja Broken Links umożliwia łatwe zidentyfikowanie tych błędów i naprawienie ich poprzez usunięcie lub zmianę linków. Dzięki temu można zwiększyć efektywność swojej strony i poprawić jej wyniki w wyszukiwarkach.

Jest to jedna z metod na linki SEO.

Inne przydatne funkcje Ahrefs:

  • top content
  • batch analysis
  • best by links growth
  • analiza anchor text

Które z narzędzi wskazuje dane bezpośrednio od Google?

Google Search Console, czyli GSC mierzy ruch z wyników wyszukiwania, a także dokładnie podaje, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja witryna.

Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC
Indeks Strony Indeksowanie Stron GSC

Podsumowanie

Teraz chciałbym usłyszeć od Ciebie:

Który fragment artykułu był dla Ciebie najbardziej zaskakujący?

A może masz jakieś pytanie.

Tak czy inaczej, zostaw teraz krótki komentarz poniżej.

optymalizacja-tekstu-seo-ads-google-facebook
SEO Pozycjonowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *